تصویر شاخص بازاریابی مشارکتی

طراحی سایت
قواعد و اصول طراحی سایت
اکتبر 1, 2018
امنیت وب سایت
چطوری از امنیت وب سایت باخبر بشیم؟
نوامبر 3, 2018
نمایش همه

تصویر شاخص بازاریابی مشارکتی

تصویر شاخص بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی با نام های دیگری همچون بازاریابی پورسانتی و یا سیستم همکاری در فروش و بازاریابی رابطه ای خوانده می شود، از جمله جدیدترین روش های بازاریابی های اینترنتی محسوب می شود. در این روش شرکت یا فروشگاه بر اساس سیستم پرداخت،. به ازای عملکرد به ناشر دستمزد می دهد. البته زمانی به ناشر یا بازاریاب دستمزد داده می شود که نتایجی مانند فروش یا یک مشتری راغب از فعالیت او حاصل شود.

نحوه عملکرد بازاریابی مشارکتی

در روش بازاریابی مشارکتی کاربر بعنوان شریک در یک برنامه مشارکت ثبت نام می کند. سپس او یک لینک مشارکت (یک آدرس خاص که حاوی نام یا شماره مخصوص کاربری شریک است) را دریافت می کند. این کاربر برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات فروشنده از لینک مشارکت خود استفاده می کند.

یک مشتری روی لینک مخصوص کلیک می کند و وارد وبسایت تبلیغ کننده می شود. تبلیغ کننده یک کوکی (cookie) در رایانه مشتری ذخیره می کند. مشتری هم محصولات مورد نظر خود را از وب سایت تبلیغ کننده انتخاب می کند. با تکمیل فرایند خرید و پرداخت هزینه،. تبلیغ کننده کوکی رایانه او را بررسی می کند.

تصویر شاخص بازاریابی مشارکتی

ویژگی های بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی یک معامله برد-برد است و در این روش نیاز نیست تا فروشنده را در ازای کلیک گوگل ادوردز، اد سنتر مایکروسافت یا جستجوی یاهو هزینه زیادی پرداخت کند. برای این روش های بازاریابی هیچ تضمینی وجود ندارد. در حالیکه در بازاریابی مشارکتی به دلیل وجود یک شخص متخصص تضمین های لازم داده می شود.

مزیت های بازاریابی مشارکتی

در روش بازاریابی مشارکتی به ازای هر بازدیدکننده یا مشتری که توسط بازاریابی شریک (affiliate) جذب می شود، به او پاداش یا دستمزد داده می شود. در این روش بازاریابی چهار نقش آفرین اصلی دارد: انتشاردهنده یا ناشر publisher که با عنوان شریک یا affiliate نیز شناخته می شود. شبکه یا network که حاوی پیشنهاداتی برای انتخاب توسط شریک است و پرداخت ها را بر عهده می گیرد. فروشنده یا تبلیغ کننده merchant که با عناوین خرده فروش یا برند نیز شناخته می شود و مشتری.

ناشر در بازاریابی مشارکتی

در بازاریابی مشارکتی ناشر به کسی گفته می شود که ر ازای دریافت کمیسیون برای همه کلیک ها، فروش ها یا مشتریان راغب تعیین شده تبلیغ انجام می دهد که این کار برای محصولات و خدمات کسب و کار صورت می گیرد. ناشر تبلیغات خود را با استفاده از روش هایی همچون تبلیغات بنری (رایج ترین)، لینک های متنی (موثرترین)، ارائه نقد و بررسی محصول و غیره انجام می دهد.

تصویر شاخص بازاریابی مشارکتی

فروشنده (تبلیغ کننده) در بازاریابی

تبلیغ کننده یا فروشنده در بازاریابی مشارکتی همان ارائه دهنده محصول یا خدمات است که برای جذب فروش و مشتری راغب بیشتر به مشارکت با ناشران می پردازند. تبلیغ کننده یا فروشنده تنها در ازای تبدیل – کلیک (پرداخت به ازای کلیک: PPC)، مشتری راغب (پرداخت به ازای جذب مشتری راغب یا عمل: PPL یا PPA)، فروش (پرداخت به ازای فروش: PPS)، هزینه پرداخت می کند.

شبکه در بازاریابی مشارکتی

در بازاریابی مشارکتی شبکه یا نتورک فروشنده و ناشر را به هم متصل می کند. فناوری های لازم برای نظارت و پیگیری و ابزارهای گزارش در شبکه فراهم است و تبلیغ کننده می تواند از آن برای مدیریت برنامه شراکت یا پلتفورم داخلی خود استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *