تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا چیست ؟


محتوا می تواند در برگیرنده اطلاعات علمی مهم و یا تبلیغات باشد که در حوزه محصولات و خدمات شرکت ها تولید می شود. تولید محتوا به شرایطی گفته می شود که در آن شرکت برای شرح محصولات خود برای مشتریان از روش ها و تکنیک های جدیدی همچون روش متنی، صوتی و تصویری استفاده می کند. محتوای متنی به صورت مطالب نوشتاری، محتوای تصویری به صورت عکس و موشن گرافی و محتوای صوتی به صورت فایل های حاوی صدا در اختیار کاربران قرار می گیرد.

تولید محتوا چرا مهم است ؟


از آنجا که در تولید محصولات و ارائه خدمات رقابت سختی میان شرکت ها صورت گرفته است، جذب مشتریان و فروش بیشتر محصولات کار دشواری است. به طوری که باید بین تعداد زیادی محصول، برند کالاهای خود را به خوبی معرفی کرد و مشتریان را قانع کرد که محصولات ما دارای امتیازات بیشتری هستند و می توانند نیاز آنها را برطرف کنند. اما با توجه به تعداد زیاد محصولات در بازار مشتریان قادر به شناسایی بهترین ها نیستند و اگر به خرید یک کالا عادت کنند، تمایلی به امتحان سایر محصولات و برندها ندارند. در این صورت تنها تولید محتواست که می توان از طریق آن محصولات را برای مشتریان معرفی و آنها را برای خرید اقناع کرد.

مزایای ثبت محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی


شبکه های اجتماعی و سایت ها بهتر از هر رسانه دیگری در اختیار شرکت های تولیدکننده و خدماتی قرار گرفته اند. هزینه تبلیغات و معرفی محصولات در این شبکه ها کمتر از تبلیغات در رسانه های دیگری همچون تلویزیون، رادیو و مجله است. همچنین امکانات بیشتری در اختیار شرکت های تولیدی برای تبلیغات و معرفی محصولات قرار می گیرد. ثبت محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی هیچگاه کهنه نمی شود و همیشه در دسترس مشتریان قرار می گیرد. در عین حال کاربران در سراسر دنیا می توانند محتوای یک شرکت تولیدی در شهری کوچکی از ایران را براحتی مشاهده کنند و از این طریق مشتریان خود را به سراسر دنیا بسط داد. از دیگر مزیت های ثبت محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی می توان به قابلیت تولید محتوا در فرمت متنی، صوتی و تصویری اشاره کرد.

محتوای سئو شده چیست ؟


اما با وجود ضرورت و مزیت های محتوا اگر سئو شده نباشد، کارکردی نخواهد داشت. محتوای سئو شده به محتوایی گفته می شود که مطابق با الگوریتم های گوگل تولید شده باشد. در این صورت گوگل آن را به کرات برای کاربران نمایش می دهد و از این طریق تعداد بازدیدکننده های سایت افزایش پیدا می کند. هر چه تعداد بازدیدکننده های سایت بیشتر باشد، شرکت در معرفی و تبلیغات محصولات خود موفق تر می شود.

تاثیر محتوا در سئو سایت


همانطور که محتوا باید سئو شده باشد، در عین حال در سئوی سایت هم موثر است. در واقع سئوی سایت و محتوا بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند. سایت بدون محتوا همانند فروشگاه بدون اجناس است. این محتواست که به سایت ارزش و اعتبار می بخشد. کاربران در سایت به دنبال اطلاعات و محتوا هستند. در صورت نبود محتوا گوگل هیچگاه سایت را نمایش نمی دهد. در نتیجه طراحی سایت هم کار بی فایده ای خواهد بود. اما آنچه که اهمیت پیدا می کند تولیدمحتوا توسط متخصصین است که به سئوی سایت و الگوریتم های گوگل مسلط باشند. تبلیغات از طریق سایت و شبکه های اجتماعی با هزینه حداقلی صورت می گیرد و در عین حال سرعت بازدهی آن بیشتر از هر روش دیگری است.