فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چیست ؟


فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که در آن محصولات و خدمات در اختیار کاربران اینترنتی قرار می گیرد. این روش به فروشنده ها، تولیدکننده ها و شرکت های خدماتی امکان دیده شدن را می دهد. یک فروشگاه کوچک در شهر کوچک با فروشگاه اینترنتی می تواند به یک کمپانی بزرگ تبدیل شود.

انواع فروشگاه اینترنتی


فروشگاه اینترنتی انواع مختلفی از جمله B2B دارد که در آن مشتریان در مقابل همدیگر قرار می گیرند. برای مثال وب سایت هایی همچون شیپور و دیوار که در آن کاربران با هم مبادله می کنند و تعامل دارند یک فروشگاه اینترنتی B2B محسوب می شود. نوع دیگر آن B2C و به صورت ارتباط مشتری با شرکت است که مشتریان به طور مستقیم کالا و محصولات مورد نیازشان را از شرکت یا فروشگاه تهیه می کنند. یک نوع دیگر فروشگاه اینترنتی به صورت C2C است که محیطی را برای تجارت آسان بین مشتریان خود با یکدیگر فراهم می‌کند. حراجی و آگهی‌ (آنلاین و فیزیکی) دو مثال مهم از اجرای این مدل فروشگاه اینترنتی است.

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی


مهمترین مزیت فروشگاه اینترنتی فعالیت 24 ساعته و بدون وقفه است.
نداشتن محدودیت جغرافیایی از دیگر مزیت های فروشگاه اینترنتی است.
ایجاد اشتغال و فرصت برابر برای افراد مستعد و تلاشگر
تنوع محصولات و دسترسی آسان به احتیاجات
از دیگر مزایای فروشگاه اینترنتی است. اما بی دقتی در زمان پرداخت و بی توجهی به علامت های استاندارد در سایت ها امکان حضور کلاهبرداران را زیاد می کند. کسانی که از طریق اینترنتی خرید می کنند باید به تمامی موارد امنیتی دقت داشته باشند.

ویژگیهای مهم یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای


یک فروشگاه اینترنتی خوب دارای سرعت بالا، محتوای باکیفیت، پشتیبان سایت برای برطرف کردن عیوب و نواقص، مشخص کردن قیمت ها، تنوع محصولات و ارسال به موقع سفارشات است.

نتیجه گیری


قبل از اینکه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام کنید، ابتدا باید با شرکت های معتبر قرارداد منعقد کنید. همچنین مشاوره و بررسی و شفاف سازی وضعیت و مسیر فعالیت را هم دریافت کنید تا بتوانید با چشم باز یک فروشگاه اینترنتی را دنبال کنید.