چندین راهکار برای موفق بودن یک فروشگاه اینترنتی

چندین روش برندسازی برای ارتقا شرکت های کوچک
چندین روش برندسازی برای ارتقا شرکت های کوچک
فروردین ۸, ۱۳۹۸
نمایش همه

چندین راهکار برای موفق بودن یک فروشگاه اینترنتی

چندین راهکار برای موفق بودن یک فروشگاه اینترنتی

از آنجا که کسب و کار و اقتصاد در فروشگاههای اینترنتی از سال ۲۰۱۵ به بعد همواره مسیر رو به رشد و سریعی را تجربه کرده است این موضوع خود یک فرصتی برای موفقیت و پیشرفت محسوب می شود. از اینرو در این مقاله نکاتی در مورد نحوه موفقیت فروشگاه اینترنتی ارائه شده است.

 

عجله نکردن در راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی

عجله و اجبار در راه اندازی وب سایت، از بزرگترین اشتباهات صاحبان فروشگاه اینترنتی به شمار می روند. بطور کلی بهتر است تا زمان راه اندازی کامل فروشگاه اینترنتی بر روی بهینه سازی، محتوا سازی و بازاریابی برای محتوا، شبکه های اجتماعی و تبلیغات، زیاد سرمایه گذاری نکنید.

 

تمرکز داشتن بر روی کاربران

از انجا که بزرگترین ضعف فروشگاه اینترنتی این است که به کاربران اجازه لمس، بو و یا احساس  محصول مورد نظر را قبل از تصمیم گیری برای خرید، نمی دهند بهتر است در بخش های دیگر فروشگاه اینترنتی، این کمبود از طریق قیمت گذاری مناسب برای محصولات، داشتن گزینه حمل و نقل رایگان و یا ساده سازی روند خرید و پرداخت جبران شود.

 

تست کردن همه بخش های فروشگاه اینترنتی

بهتر است قبل و بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی، روی تجزیه و تحلیل و تست همه موارد موجود در فروشگاه سرمایه گذاری شود بعبارت دیگر خودتان را جای مشتری قرار داده و تمام امکانات موجود در فروشگاه را بررسی کنید تا ببینید فروشگاه تان از دید یک مشتری چه کارهایی را می تواند و یا نمی تواند، انجام دهد.

چندین راهکار برای موفق بودن یک فروشگاه اینترنتی

استفاده کردن از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در واقع ضربان قلب یک فروشگاه اینترنتی محسوب می شوند چرا که به شما کمک می کنند واقعیت زندگی مردم و مشتریان خود را درک کنید. مثلا می توانید از فید اتوماتیک شبکه های اجتماعی در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. با قرار دادن محصولات در فروشگاه خود، این محصولات نیز به صورت خودکار به شبکه های اجتماعی که شما تعریف نموده اید، اضافه می شود.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی در گوشی همراه

اگر فروشگاه اینترنتی خود را طوری طراحی کنید که با سایزهای مختلف موبایل و یا تبلت قابل نمایش و قابل استفاده باشد در افزایش خرید فروشگاه اینترنتی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. در غیر اینصورت احتمالا بین ۳ تا ۵ سال از رقبای خود عقب می مانید.

 

رتبه فروشگاه اینترنتی خود را در موتورهای جستجو بالا نگه دارید

لازم است برای ماندن در صحنه رقابت، روی بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود کار کرده و رتبه خود را در موتورهای جستجوگر بالا نگه دارید. از اینرو تلاش کنید با یکی از شرکت های معتبر و حرفه ای سئو همکاری داشته باشید تا به شما برای باقی ماندن در این عرصه در مدت زمان طولانی، یاری رسانند.

 

جمع آوری اطلاعات

براب ماندن طولانی مدت در این عرصه، باید به جمع آوری اطلاعات در رابطه با مشتریان بپردازید تا هنگام طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترتی، این اطلاعات به شما کمک کند.

 

فعالیت و تحول مداوم داشته باشید

فراموش نکنید که تکنولوژی و سلایق مشتری همواره در حال تغییر هستند و شما نیز اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق و ماندگار باشید، باید همواره در حال تغییر و بروز رسانی فروشگاه اینترنتی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =